onsdag den 8. august 2012

Hvad jeg fandt under korrekturlæsningen

Nå ja, jeg kan da løfte sløret for nogle af de spændende smuttere jeg fandt, mens jeg kæmpede mig igennem sumpen.

Der var fx
- "vejrtræningen" - vi skal jo helst være i form til at trække vejret
- "pengefingeren" - sådan en kunne jeg vist godt bruge
- Der var et mindeværdige øjeblik, hvor en person sank en mundfyld spyt
- "Hun lagde hoved på skrå". Økonomisk tænkning, for hvem var brug for de sidste bogstaver?
- "finderspidsen" - smart, men måske vi bare skulle skrive "fingerspidsen"
- Så var der scenen, hvor personen stryger sit lange hår om bag øret ... selvom hun i starten af kapitlet havde rottehaler (det er hvad der kan ske, når man begynder at redigerer)

Kom ikke og sig der ikke er underholdning i korrektur-sumpen! ;o)

3 kommentarer:

  1. Haha ... burde i det mindste have fanget den med pengefingeren, men nej ... ;-)
    Den slags fejl er der altid og de kan være ret underholdende.

    SvarSlet
  2. Er det så føromtalte pengefingers finderspids?

    SvarSlet
  3. Jeg kender det godt. Man kan blive helt blind for sine fejl. Har også lige opdaget, at én af mine personer skiftede hårfarve fra grå til hvid gennem handlingen - og så gammel nåede hun trods alt ikke at blive i løbet af den korte tid. Øjenfarver har det også med at ændre sig - ret creepy,når man tænker over det ;-)

    SvarSlet