søndag den 5. august 2012

Jagten på Liliana


 "Duer ikke. Væk!”

Sådan har det lydt her på adressen en del gange for nogle dage siden. Jeg har nemlig været på jagt efter Liliana – eller en som kunne forestille hende på forsiden af en af de kommende ”Blodets bånd”-bøger.

Det har ikke været let, skal jeg gerne indrømme. Jeg har pløjet mig igennem en mængde krølhårede, unge kvinder og har lidt følt mig som prinsessen i Klodshans. ”Okay, så behøver du heller ikke se mere glad ud. Få lige styr på mundtøjet, ikke?”, ”Åhh, hvorfor har du det tøj på?! Du har ellers det rigtige look!” og ”Få den hårtørrer væk!”

Til sidst endte jeg med en større flok kandidater, som jeg testede på tre, som har læst de tidligere bøger og bad dem udvælge dem de mente lignede Liliana.

Resultatet? På nær en enkelt kandidat, så valgte alle tre kvinder forskellige og samtidig satte de også minus ved nogle af de andres valg. Så jeg sad stadig tilbage med en masse håbefulde Liliana’er.

Jeg er glad for, at jeg ikke var med i jagten efter Kassie. Jeg er rigtig glad for valget i dag, men jeg er ikke sikker på, at jeg kunne have taget en beslutning dengang.

Nå, jeg må hellere tage et ekstra kig på de fire tilbageværende kandidater. Har vi mon en vinder?

1 kommentar:

  1. Sådan er det gerne. Forfattere har sjældent samme personer på den indre nethinde som læserne. Uanset mængden af beskrivelserne. :-)
    Jeg glæder mig til at se hvilken kandidat du valgte.

    SvarSlet