fredag den 29. november 2013

Status på blodets bånd 7

14. august skrev jeg på min facebookside om et mål, jeg havde sat mig inden Bogforum. Helt nøjagtigt skrev jeg:

Større begivenheder sætter mig i cirka samme sindstilstand som ferier: "Ihhh! Så skal jeg NÅ en hel masse!"

Med ferier handler det dog om, hvad jeg kan nå i løbet af ferien ... med større begivenheder handler det om, hvad jeg kan nå inden.

Som for eksempel til Bogforum. Der er cirka tre måneder til, og i går indgik jeg en aftale med nogle af mine skrivebuddies. Jeg skal skrive 18 kapitler inden da på den nye Blodets Bånd-bog.

Pt. mangler jeg 17 ;P

Ja, det lykkedes så ikke helt! Og jeg har masser af und... forklaringer på det. En af dem er, at de planlagte kapitler fyldte meget mere end forventet, så et kapitel kunne nemt blive lige så langt som to eller tre. Hvilket betød, at det tog længere tid at skrive et kapitel, end jeg havde regnet med.

En anden forklaring er, at jeg jo omkring sommerferien kastede mig over at ordne et bed og at male vinduer udvendigt. Det snyder altid en, hvor lang tid det tager at male. Jeg bliver i hvert fald narret hver gang, og det har virket som en uendelig arbejdsopgave, som har krævet, at jeg igen og igen har måttet hoppe i kedeldragten, gribe pensler og en bøtte maling og gå i krig.

Faktisk er jeg ikke engang færdig, men resten må vente til foråret og mildere vejr.

Her er beviset på Pernille Do It Yourself! (Selvom "do it yourself" for mit vedkommende for det meste betyder at ringe efter Svoger!)

 
 

Billedet er fra færdiggørelsen af bedet, og jeg stod og nød fremskridtene, da jeg ud af øjenkrogen fornemmede Svoger - som var i gang med at fotografere bedet - "diskret" drejede telefonen i min retning. Man kan måske fornemme det på mit udtryk? "Ja, ja, jeg ved godt, hvad du har gang i. Tag nu bare det billede."

Bemærk i øvrigt døren bag mig. Det er de gamle farver på vinduerne: Rød og grøn.

Nå, men disse huslige pligter har lagt beslag på en hel del af min tid. Og derefter løb jeg ind i The Walking Dead sæson 1-3 ...

Så hvad er status nu?

Jeg har skrevet omkring 210 wordsider, og jeg er nået frem til Den (forhåbentligt) Fabelagtige Slutning på bind 7. Hvor lang den bliver, ved jeg ikke, men den skal da helst ikke være overstået på 10 wordsider, det er vist lige fesent nok!

Jeg er derfor hastigt ved at løbe tør for plads. "Forfald", som er den længste BB-bog, var på omkring 240 wordsider, og jeg tror ikke, jeg er færdig om 30 wordsider. Hmmmm ... Nå ja, så bliver BB7 da bare den længste. Måske. Vi får se :o)

6 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig i så fald til at du får udgivet den. Det gør du forhåbentligt.
    Har du en ide om hvad den skal hedde? hvis du overhovedet vil røbe det?
    Held og lykke med at skrive videre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Natasia

      Det håber jeg også :o)

      Jeg ville gerne afsløre det, hvis jeg vidste, hvad bogen skulle hedde, men titlen driller en del denne gang. Forhåbentligt dukker den snart op, så den kan hedde noget andet end BB7 ;o)

      Slet
    2. Jeg forstår dig. Men jeg forstår stadig ikke helt hvorfor bind 6 hedder forfald... hvad betyder det?
      Men jeg vil i hvert fald vente spændt på at du får skrevet den færdig

      Slet
    3. Hej Natasia

      Forfald henviser til, at nogle af personerne i bogen "går i forfald". Eller så småt er ved det. Det bliver nok tydeligere efterhånden som vi kommer længere ind i historien :)

      Slet
  2. Jeg glæder mig helt vildt til BB7!

    SvarSlet