torsdag den 29. august 2013

Det var den ferie

Ak ja, så gik endnu en sommerferie, og jeg har allerede været tilbage på "pinden" næsten to uger nu. Og ferien? Den virker da så langt væk.

Hvad nåede jeg så?

Spise sundt (niks)
Træne (overhovedet ikke)
Hygge og slappe af i rå mænger (tjek! Men ... kan man ikke altid bruge mere?)
Ordne stenbed (påbegyndt)
Skrive (tjeeeeek! BB-crewet vil endelig lege med mig igen!)
Læse en masse bøger (hmmm, der blev da læst lidt)

Ferien startede ellers godt med at læse, og de fleste af bøgerne blev læst i første uge. Det var også i første uge, at jeg brugte en del tid på at få samlet trådene i Blodets Bånd 7, så jeg kunne komme videre med at skrive.

I min anden ferieuge fik jeg så et mindre "husligt" flip. Jeg har et stenbed foran huset, som så temmelig jammerligt ud, og det skulle der så gøres noget ved.

Da det så jammerligt ud, troede jeg egentlig ikke, at der var så mange sten tilbage. Det kunne jeg vel godt klare på egen hånd, hvis jeg lige kunne låne Søster og Svogers trailer. Heldigvis havde Svoger et lidt mere realistisk billede af arbejdsmængden, hvilket jeg kom til at sætte pris på efter at have kylet omkring ti skovlfulde grus op på traileren. Det tog to mand (okay, én mand og en slap bibliotekar) et par timers arbejde at få tømt bedet med tre ture til genbrugspladsen, og så var jeg nok 1600 kg. grus lettere!

Så langt så godt, men så spottede jeg, at mine vinduer egentlig trængte til at blive malet. Jeg vidste godt, de trængte til et farveskift fra grøn/rød til Mere Moderne Farve, men opgaven blev lige rykket frem, da jeg opdagede, at malingen også skallede.

Jeg har fortrængt, hvor lang tid jeg brugte på at vaske, rengøre og slibe for at gøre vinduerne klar til at blive malet, men min glorie skinnede ret kraftigt og selvfed i de dage. Plus jeg da lige afrimede to frysere! Dobbeltscoring til multitaskningen!

I de sidste dage af ferien var det, at jeg opdagede, at min hjemmeside, der aldrig rigtig var blevet taget i brug, faktisk blev besøgt, og jeg kastede mig over at lave en ny. Resultatet var jeg rigtig godt tilfreds med, men så var den ferie også brugt.

Her er et billede af, hvad jeg fik læst i ferien.


Og her er det meste af lageret ved sommerferiens start:



Hmmm ... hvis Verden Som Vi Kender Den nogensinde går under, vil jeg være at finde på det nærmeste bibliotek, hvor jeg enten er i gang med at hamstre eller ved at indrette mig!

Hvor meget fik jeg egentlig skrevet på Blodets Bånd bind 7? Omkring 90 sider tror jeg, hvilket jeg er meget tilfreds med, ikke mindst på grund af al den tid der gik på stenbedet og vinduerne, og at første uge af ferien gik med planlægning.

Sidste weekend - efter første arbejdsuge - gik igen med vinduer, så nu er jeg cirka halvvejs med at male, og har et tomt bed uden indhold.

Det gør mig lidt bekymret for, hvor meget jeg kan nå at skrive på BB7 inden fantasymessen. Det ville bare være skønt at nå et godt stykke længere inden da, men ...

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange bøger, der går tabt i løbet af et år på grund af Voksenpligter og Ansvarlighed hos forfatterne i det danske land. Nogen burde virkelig gøre noget!

Jeg kunne faktisk godt bruge lidt mere ferie ...

2 kommentarer:

  1. Mere ferie? Godtaget!
    Jeg kunne ikke undgå at se at dit lager af bøger indeholdt Alexandre Adornettos Halo se så at komme igang! Har næsten lige læst den og Hades toeren, fantastiske! intet andet! Men desværre udkommer Heaven nr. 3 først næste år...
    Og glæder mig sindsygt meget til BB 7 :)

    SvarSlet
  2. Hej Majken

    Ja, mere ferie, ikke? Det kan vi lide!

    Okay, så kan det være, jeg skal beholde Halo, nu hvor jeg så småt begynder at aflevere bøger tilbage, da jeg umuligt kan nå at læse dem alle ;oP

    Jeg glæder mig også sindssygt meget til BB7! Endnu en grund til at jeg ikke har tid til alle de bøger - og godt kunne bruge mere ferie ;o)

    SvarSlet