tirsdag den 18. juni 2013

Foredrag igen igen

Huuhaaa!

Så har jeg atter prøvet at stå foran en skoleklasse og fortælle om at være forfatter. Faktisk gjorde jeg det to gange på en dag. Først den ene klasse og så den anden. Jeg var ikke sikker på, at min stemme kunne trænge igennem til omkring 40 elever. Den har vist bare ikke det rigtige toneleje :o) Jeg var engang på et kursus i at blive bedre til at undervise (det var arbejdsrelateret), og da jeg skulle "fremlægge" for resten af holdet, så jeg kunne få feedback ... bad læreren mig om på det nærmeste at brøle, hvad jeg ville fortælle.

Det virkede da, men det er ikke ligefrem den mest afslappende metode :o)

Nå, men jeg lavede altså to forfatterforedrag, og det foregik på min gamle folkeskole. Jeg har været der siden jeg gik ud, men det er nu stadig sjovt og lidt mærkeligt at vende tilbage. Mange år der blev tilbragt i den bygning, og det er mange år siden, at jeg forlod skolen.

Ligesom sidst var jeg på besøg i to fine klasser, der havde en del spørgsmål. Vi kom omkring lidt af hvert, for eksempel hvad jeg tjener på at være forfatter. Tror eleverne var imponerede, men penge for en 6. klasses elev er iiiiikke helt det samme for en voksen med hus, bil og regninger :o) Jeg blev også spurgt, om jeg havde en manager. Nej, ikke som sådan, men jeg har da en redaktør.

Bagefter kom jeg med ind på lærerværelset og fik lidt at spise og drikke. Jeg fortalte den ene klasselærer om mit største minde fra lærerværelset fra dengang jeg selv gik på skolen. Jeg kan ikke huske, om det var et blad eller selve bogen, men jeg husker, at jeg så "Kadavermarch" derinde. Og billede af zombierne med manglende lemmer og blottede tarme brændte sig ind i min letpåvirkelige hjerne.

Hmmm, oversharing?

Jeg skulle nok bare have holdt mig til et pænt "Tak for i dag" ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar