fredag den 17. december 2010

At have ... fans?

Det er altid dejligt at høre, når folk har nydt en af mine bøger (og helst dem alle!). Jeg skriver først og fremmest for mig selv - hvis jeg ikke selv er underholdt, er det meget svært at piske sig selv til tastaturet. Dernæst er det vigtigste for mig, at min læser er underholdt. Jeg vil "bare" gerne give nogle gode timers underholdning pakket ind i en bog på samme måde, som jeg selv har modtaget vidunderlige timers fornøjelser og eventyr på bibliotekets hylder.

For ikke så længe siden nævnte mine kollegaer i børneafdelingen - jeg arbejder selv i voksen - at en af deres bogopsættere havde snakket med begejstret om mine bøger, og at jeg burde give hende en autograf, da hun selv var for genert til at spørge. Nu havde jeg lige modtaget mine frieksemplarer med "For foden af trappen", så jeg skrev en lille hilsen og lagde den i hendes bakke.

Dagen efter havde jeg modtaget en håndskrevet brev fra pigen, der takkede for bogen. Et rigtigt sødt og dejligt brev, hvor hun blandt andet skrev, at hun specielt var glad for historien om Luna og Solar - og det var jeg så rigtig glad for at få at vide.

I selv samme uge snakkede jeg med en - voksen - låner, som har læst mine romaner og som kom for at hente den nyeste. Her fik jeg også et par rosende ord med på vejen samt et ønske om at jeg forsøgte mig med at skrive en roman for voksne!

Det er en tanke, jeg selv leger med og som jeg bestemt vil forsøge mig med - bare lidt en hæmsko at mine personer helst ikke vil være ældre end tyve og for det meste er 16.

Nå, lige nu er jeg igang med et nyt projekt - igen for unge - så voksen romanen må vente. Men indtil da vil jeg nyde, at jeg har læsere, som er glade for mine bøger. Hvad kan en forfatter ønske sig mere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar