fredag den 25. november 2011

Blodsøstre og Hyænelatter

Jeg havde tre nye bøger med på Bogforum. De to første, som jeg vil fortælle om, er Blodsøstre og Hyænelatter. De er de to første bind i vampyrserien "Blodets bånd".

Bøgerne handler om Kassie og Leo. Kassie har i næsten tyve år været atten år uden nogen erindring om de første år som menneske. Nu er hun vampyr, og hun lever sammen med sine "søstre" (Bess, Wendy og Anastasia) og forsøger at undgå at vække opmærksomhed, når det er nødvendigt at suge blod fra de levende.

Hendes liv ændrer sig, da hun dels møder Leo, som også har sine skyggesider og dels render på en anderledes flok vampyrjægere. Dem døber hun hyænedrengene, og de skal snart vise sig at være en større trussel end først antaget. Samtidig sidder en anden vampyr i en celle og lægger planer. Planer for flugt ... og planer for hævn.



De to første bøger i serien adskiller sig fra mine andre bøger. De min første serie - hvis man ser bort fra den letlæste, som udkommer til foråret - og jeg har sjældent skrevet to bøger så hurtigt som disse her. Jeg håber tendensen fortsætter! Lige nu skriver jeg på bind 3, hvor Kassie har fået flere og større problemer end hyænedrengene.




Ideen til serien, det første frø, kom faktisk fra ordet "blodsøstre", som jeg faldt over et sted på nettet. Det fik mig til at tænke: "Blodsøstre ... blod ... søstre ... vampyrer ... kvinder ... en familie af kvindelige vampyrer." Inspirationen kan komme de mærkeligste steder fra!

Til højre ses en af hyænedrengene - kan I mon gætte, hvorfor de har fået det charmerende tilnavn? ;o)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar