onsdag den 24. november 2010

Sol, sommer & scorereplikker

"Sol, sommer & scorereplikker" er min anden bog og er udgivet i 2008. Humoren er altid en vigtig del i mine historier - faktisk har jeg svært ved at holde den nede - og i denne bog får humoren fuld gas. Det er en humoristisk kærlighedshistorie, som gerne skal få gang i lattermusklerne.

Den 16-årige Kim er en rigtig Casanova, og selvom han er i sommerhus med far, stedmor, stedbror og lillesøster skal der scores! Eller ... i hvert fald indtil han møder Louise, som han falder for. Uheldigvis er Kim ikke hendes type. Og Kim har pludselig mistet alle sine scoretricks.

"Sol, sommer & scorereplikker" har en lidt sjov forhistorie. Det er faktisk den ældste - udgivne - roman, jeg har skrevet. Jeg skrev den første udgave som teenager og sendte den ind til en konkurrence. Meget overraskende vandt jeg ikke, og romanen fik lov til at ligge til 2003, hvor jeg pludselig fik lyst til at kigge på den igen. Jeg rev den mere eller mindre fra hinanden og sad tilbage med løsrevne scener fra første udgave, som skulle sættes sammen på ny.

Bogen var længe undervejs, for jeg arbejdede samtidig på andre romaner. Men færdig blev den og kan nu både lånes på biblioteket og købes. Det skulle jeg bare have vidst som teenager!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar