tirsdag den 27. november 2012

Når planerne ikke holder

I et tidligere indlæg jublede jeg over, at jeg endelig følte, jeg havde fanget skriveflowet igen. På grund af Bogforum og forberedelsen havde jeg lidt mistet forbindelsen til historien, men forrige weekend var jeg tilbage på rette spor.

Nå ja, ikke helt. Jeg kan ikke sige, hvad det er, som ikke har fungeret. Nogle gange er grebet til historien bare ikke så stærkt, og man bliver let afledt af andre ting. Den følgende uge fik jeg med stort besvær kæmpet mig igennem et kapitel, mens sidste weekend endte også at gå med arbejde, julefrokost og fødselsdag, så der var ikke megen tid eller overskud til at tage brydergreb på den næste roman i Blodets Bånd-serien.

Det kan virkelig være frustrerende.

Så i dag havde jeg mulighed for at smutte lidt tidligere fra arbejde. Det var egentlig enkelt nok: Hjem og skrive et par timer, lave mad og træne og måske skrive videre om aftenen (ja, det er så de store planer her i huset).

Så hvad gik der lige galt? Var det internettet som ikke virkede? Det var jo ikke meningen, at jeg skulle surfe omkring (også kaldet overspringshandlinger), men at miste forbindelsen til nettet er jo næsten nok til at forvandle en til manisk forsøgsrotte.

Nå, men jeg fik da klapret lidt på tastaturet, og så var det at trætheden sneg sig ind på mig. Måske jeg lige kunne læne mig tilbage på kontorstolen og "hvile øjnene i et kvarters tid" ...

Jeg kommer nok aldrig til at fatte, at jeg - på trods af nok beviser - kan blive ved med at tænke, det er en god ide. For det bliver aldrig bare til femten minutter. Lidt over syv om aftenen slog jeg øjnene op siddende godt tilbagelænet på kontorstolen.

Nå, farvel masser af skrivetid før efter klokken seks, farvel aftensmad til flere dage, farvel træning ...

Ja, jeg kunne jo have kastet mig over det hakkede oksekød eller smidt træningsdvd'en på, men lod være. I stedet kogte jeg en hurtig gang spaghetti, spiste mens jeg glanede lidt fjernsyn. Og lidt over otte vendte jeg tilbage til kontorstolen, åbnede word og begyndte at skrive.

Det blev til næsten seks wordsider ... så nu er jeg faktisk helt glad og tilfreds med mig selv :oP

Ingen kommentarer:

Send en kommentar