torsdag den 21. marts 2013

Tiden går og går

Efter jeg afsluttede bind 6 i serien "Blodets bånd" har jeg været lidt træt. Siden jeg påbegyndte serien i 2010 har jeg skrevet mere koncentreret end nogensinde før. I 2012 skrev jeg cirka tre BB-bøger, og det er meget, når man også arbejder fuldtid ved siden af.

Det indhentede mig vist endelig her i januar måned. Jeg kastede mig ikke straks over bind 7, efter at bind 6 var færdiggjort. Jeg kunne godt mærke, at energien ikke var helt i top, og jeg brugte det, der var på mindre vigtige projekter.

Energien skulle helst være helt tilbage, før jeg påbegyndte næste bind, for nu nærmer jeg mig efterhånden Slutningen. Der er meget, der skal samles op på, og jeg ville helt ikke lægge ud med en dårlig start.

For nogle uger siden havde jeg så et læseflip, som jeg skriver om i et tidligere indlæg. Det var, som om det hjalp. Egentlig ikke mærkeligt, for som en af mine forfatterkolleger siger: Når man bruger ord, skal der fyldes ord på. For eksempel ved at læse.

At skrive handler ikke kun om at skrive. Det handler også om redigering, korrekturlæsning og manuspleje. Alt samme ord for det samme: Endeløs stampen rundt i det man allerede har skrevet. Det er ikke noget, man kan undgå. Det vil faktisk være en dårlig ide, for det er jo kun med til at forbedre ens tekst.

Så det skal gøres, men det tager tid.

Det er der, jeg er lige nu. Jeg er ved at færdiggøre et par projekter, jeg har en god stak manuspleje, en tekst, der skal redigeres igennem og så skal jeg stramme en håndfuld kapitler op.

I de her dage bliver der ikke produceret nye sider, men jeg er fortrøsningsfuld. Jeg skal bare liiiige ordne dit og dat og færdiggøre hist og pist og SÅ ... så er jeg klar til endnu engang at kaste mig ind i Blodets Bånd universet.

Jeg håber, Kassie og Leo og alle de andre bærer over med ventetiden :o)

1 kommentar:

  1. Det gør de garanteret. Eller med andre ord ... det bliver de næsten nødt til. :-)
    Vi glæder os til at få lov til at kaste os ud i universet igen. :-)

    SvarSlet