fredag den 25. januar 2013

De pokkers darlings

Der er et ordsprog, der hedder: Kill your darlings. Det betyder, at man skal være villig til at ofre sætninger, scener og personer - også selvom man er totalt forelsket i dem - hvis det kan forbedre historien.

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er vild med lykkelige slutninger. Og jeg har virkelig svært ved at udrydde de personer, som jeg virkelig føler for.

Men ... det virker jo også urealistisk, hvis alle hovedpersonerne efter den sidste og afgørende kamp rejser sig, børster støvet af og ser på bunkerne af navnløse lig omkring sig. "Nå, det var det. Og tænk bare! Vi overlevede! High five til os!"

Nej, vel?

Nogen skal dø (dam dam daaaaaam!).

Og i den anledning har jeg lavet en lille afstemning. Hvem synes DU, der skal dø i løbet af de sidste bind i serien? Jeg kan ikke love, at den med flest stemmer må lade livet, men det vil da være interessant at se, hvad folk derude tænker ;o)

5 kommentarer:

  1. Tænker lejrbål og guitar her. Sig til hvis du skal have hjælp til at få partner-puslespillet til at gå op, så ingen (af mine darlings) behøver dø, og alle kan blive lykkelige. c",)

    Kh
    Tusmørkefeen

    SvarSlet
  2. Halløjsa, Tusmørkefe

    Jeg kan forestille mig, at dit billede af en lykkelig slutning vil være en pæn stor overraskelse for læserne :o)

    Kh. Solskinsfeen

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Altså nu er jeg jo lige blevet færdig med Heksekunst, så for mig er der blevet ofret nok ligenu, men hvis der skal ofres, så skal det være Maryann, men kun så hun genopstår og det skal ske via Kassie får hende hjulpet hen til sin søster, som forvandler hende til Zan's store ærgelse, men Kerobos ufattelig glæde og taknemmelighed.

    Med venlig hilsen

    Frk Toft

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frk Toft

      Jeg tager det som en kompliment, at du synes, der er blevet ofret nok efter "Heksekunst" ;o)

      Og ikke nogen dårlig ide du har med Maryann. Det er lige en løsning efter min "lykkelige slutninger"-hjerte.

      Slet
  4. Tusmørkefeen er ikke vred. Tusmørkefeen er skuffet!!! Nå ja, og lidt bekymret over det der afstemningsresultat. c",)

    SvarSlet