lørdag den 13. april 2013

At være en blærepony

"At komme i stald hos" er en brugt vending om at blive lukket ind i varmen hos en virksomhed ... eller et forlag.

Jeg er i stald hos Tellerup ... og det er flere af mine søndags-deadlines forfattervenner også.

Da vi bor spredt ud over hele landet, mødes vi oftest via mail eller på en chat. På chatten er der også andre forfattere og forfatterspire, og enhver, der har prøvet at chatte, ved hvor nemt stemningen kan blive ret pjattet og hyggelig.

Således har vi også snakket omkring det at komme i stald hos et forlag, og sammenligningen med en flok heste på en fold var nærliggende. Forfatteren, som er imellem et par bogprojekter, læner sig op af hegnet og tager sig en pause. Et par "heste" brainstormer måske på en ide.

Og da jeg har haft et par gode år rent skrivemæssigt, er jeg blevet til hesten, der drøner rundt i indhegningen uden at kunne sætte farten ned.

En dag på chatten sukkede jeg lidt over nogle af de arbejdsopgaver, der følger med, når man har fået antaget en roman. Manuspleje og korrektur for eksempel, og en af forfatterspirene sagde, at der var mange, som gerne ville have samme "problem". At denne form for klynk også kunne være blær.

Og således blev blæreponyen født! ;oP

En anden var hurtig til at smide denne video på chatten. Se, det er en sød og nuttet blærepony. Bare ignorer at det er en reklame og nyd den sjove og charmerende pony.

1 kommentar:

  1. Den ER altså bedårende. Og jeg kan sagtens se dig som den. c,")

    SvarSlet